TÜRKİYE EURASIA AIRSHOW’A HAZIRLANIYOR!

10 milyar dolarlık iş hacmi oluşturması hedeflenen organizasyon için ilk imza İngilizlerle atıldı.

19 Temmuz 2016 Salı 12:12

Farnborough International Limited (FIL) CEO’su Shaun Ormrod ve Medyacity CEO’su Hakan Kurt, Türkiye’nin şova dayalı ilk havacılık fuarı EURASIA AIRSHOW için yapacakları işbirliğine dair iyi niyet anlaşmasının imzalarını Londra Farnborough International Airshow Trade Fair’de attılar.

 

FIL’in danışmanlığında, Türk hükümetinin destekleriyle ve Medyacity’nin ev sahipliğinde 25-28 Nisan 2018’de Antalya’da düzenlenecek olan EURASIA AIRSHOW ile Avrasya ekonomik alanında sivil, ticari ve askeri havacılık sektöründe 10 milyar dolarlık bir iş hacmi geliştirilmesi hedefleniyor.

 

Tüm dünyadan ticaret uzmanlarının katılımıyla gerçekleştirilmesi planlanan EURASIA AIRSHOW’da havacılık sanayinin büyük aktörleri yer alacak. Fuar kapsamında binin üzerinde uluslararası katılımcı, 20 bin metrekarenin üzerinde stand alanı, 80’i aşkın uçağın sergilenmesi, 150’yi aşkın askeri ve sivil delegasyon katılımı, 100’ü aşkın ülkeden 20 bini aşkın ticari ziyaretçi bekleniyor. Türkiye’de ilk kez show’a dayalı bir havacılık fuarı düzenleneceği için askeri ve sivil havacılık markalarının uçuş kabiliyetlerini sergileyebilmeleri açısından yeterli altyapıya ve büyüklüğe sahip olması nedeniyle Antalya Havaalanı tercih edildi.

 

“Türkiye ve Avrasya bölgesinde önemli havacılık yatırımları yapıldı”

İmzalar atılmadan önce söz alan Farnborough International Limited (FIL) CEO Shaun Ormrod, “Avrasya bölgesinde, özellikle Türkiye’de oldukça büyük miktarlarda sivil havacılık ve havaalanı yatırımları yapıldı. EURASIA AIRSHOW’u bölgede havacılık endüstrisinin hızla büyümesine önemli katkı sağlayacak. Projemize uygunluğunu kontrol etmek amacıyla Antalya’da bir süre birlikte çalıştık. Gerek yerel sektör gerekse yerli sanayi için çok iyi bir fırsat olduğuna inanıyoruz. Farnborough’da böyle bir şovu tanıtmak için çok uygun bir zaman olduğunu düşünüyoruz. Full destek sağlamak için bugün buradayız” dedi.

 

“EURASIA her yıl yüzde 10 büyüyen pazara açılan bir kapı”

Medyacity CEO’su Hakan Kurt ise şunları söyledi: “Türkiye ve dört saatlik uçuş mesafesindeki ülkeler bugün dünya ekonomisinin yüzde 60’ını yönetiyor. EURASIA AIRSHOW, her yıl yüzde 10 büyüyen bu pazara açılan bir kapı olacak. 100 yıllık bir havacılık geçmişi olan Türkiye’nin bu tarihsel birikimiyle gelecek vizyonunu birleştirip önümüzdeki 10 yılık süreçte, bölgede etkin bir havacılık ticaret merkezi olmasını hedefliyoruz. Şu anda Türkiye’de beşten fazla sivil havacılık şirketi, özellikle Türk Hava Yolları, her gün büyüyen uçak filolarıyla 200’den fazla destinasyonda hizmet veriyor. Türkiye bu açıdan bakıldığında hem tarihsel birikimiyle hem de vizyonist yapısıyla dinamik bir potansiyele sahip. FIL ekibinin bu uzun yolda tüm birikimi ve deneyimiyle şovun başarıya ulaşmasında bize önemli katkılar sağlayacağına ve Türkiye havacılık endüstrisine güçlü bir ivme kazandıracağına inanıyorum.”